Kundservice/FAQ

Kan jag göra ändringar i min order?

Du är välkommen att kontakta oss för att se om det är möjligt att göra ändringar i din order.

Kan jag ångra mitt köp?

Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du har tagit emot varan. Varan som returneras måste vara oanvänd, i hel originalförpackning samt i oskadat skick. Fyll alltid i returformuläret för att göra en retur. Vid retur görs en återbetalning till dig minus 49 kronor för returkostnaden. Återbetalning av ordersumman eller makulering av utställd faktura skall göras av Lokrantz Image inom 14 dagar från det datum då den returnerade varan mottagits.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?

Om du lagt en order hos oss men inte mottagit en orderbekräftelse, kontrollera då om den hamnat i din skräppost.

Det skulle också kunna bero på ett fel i mailadressen som använts vid köpet. Vänligen hör av dig till oss så kan vi kolla om vi har en order registrerad på dig. Om fel email angetts så kan vi korrigera den och sedan maila dig din orderbekräftelse.

Hur gör man en beställning som företag?

Om du önskar att lägga en beställning för ett företags räkning, vänligen kontakta oss.

Vad ska jag göra om min order inte kommit fram?

Om du inte har fått din order inom den utlovade leveranstiden, var snäll och dubbelkolla att du angivit korrekt leveransadress vid beställningen. Om du har gjort det, kontakta oss inom 30 arbetsdagar efter att du genomfört din order så hjälper vi dig. 

Om du skulle hitta ett fel i informationen du angett vid beställning som påverkar leveransen av din order är det du som kund som behöver stå för eventuella merkostnader som kan uppstå.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket i tid?

För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. För närvarande motsvarar denna kostnad 150 kr.

Hur vet jag om mitt paket kommit fram eller inte?

Om du har valt leverans till utlämningsställe kommer du få en avisering via SMS till det mobilnummer du angivit eller till den mejl du angivit vid beställning, så snart som din order är framme.

Hur lång tid tar leveransen?

Vår leveranstid är normalt 2-5 arbetsdagar från beställningsdatum. Vänligen notera att en fördröjning på 1-2 dagar kan uppstå vid högt tryck hos fraktbolaget eller ett högre antal ordrar inkomna till vårt lager.

Om du inte har fått din order inom den utlovade leveranstiden, var snäll och dubbelkolla att du angivit korrekt information vid beställningen. Om du har gjort det, kontakta oss inom 30 dagar efter att du genomfört din order så hjälper vi dig.

Vilken typ av papper använder ni?

Affischerna är tryckta på 200 g FSC-certifierat Galerie Art Silk. Ett högbestruket papper med extra slät silk ytfinish.

När kommer jag få fakturan från Klarna?

Vänligen se Klarnas köpvillkor här.

Kan jag betala med kort?

Ja, du kan betala med VISA och Mastercard.

Har ni några återförsäljare?

För närvarande säljer vi exklusivt via vår webbshop och har inga återförsäljare.

Kan jag beställa prints i andra storlekar än dem som finns på hemsidan?

Om du önskar annat format än de storlekar som finns tillgängliga som valalternativ för ett visst motiv är du välkommen att kontakta oss.

Vad kostar leveransen?

Du ser alltid din leveranskostnad innan du betalar.

Hur skickas era posters?

Ihoprullade i ett papprör via DHL, Postnord, Bring eller Fedex.

Skickar ni utanför Sverige?

I dagsläget skickar vi ordrar inom Sverige. Om du vill lägga en order utanför Sverige, välkommen att kontakta oss.

Hittar du inte svaret på din fråga?

Om du har några andra frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss!

Titel

Din varukorg är tom